Translate

sobota, 17 stycznia 2015

Talerzak w eleganckiej odsłonie





Miał być duży, rustykalny, jak w wiejskiej chacie, jest niewielki i bardzo szykowny. Ten piękny talerzak trafił do mnie po wygranej licytacji na allegro. Znalezienie półki, na której można postawić ozdobne talerze oraz zawiesić kubeczki okazało się nie takie łatwe, jak można sądzić i wymagało sporo czasu spędzonego na portalach ogłoszeniowych. Zaglądałam na nie regularnie od wakacji, a ostatecznie talerzak zakupiłam pod koniec grudnia.
Wbrew pozorom ten niewielki mebel spełnia istotną rolę w naszym domu, a mianowicie, obok stołu z krzesłami, tablicy kredowej i jeszcze kilku bibelotów, sprawia, że nasza kuchnia powoli zyskuje indywidualny charakter. Meble kuchenne choć są tymi wymarzonymi, to jednak mam świadomość, że dokładnie takimi samymi jak w tysiącach innych kuchni na świecie zważając na zasięg sklepu, w którym je kupiliśmy. A talerzak niepowtarzalny. Zwróćcie uwagę na haczyki w kształcie aniołków, coś niesamowitego.




Na razie zawiesiłam na nich filiżanki pochodzące z serwisu otrzymanego 15 lat temu w prezencie ślubnym od nieżyjącej już sąsiadki. Dotychczas stały zamknięte w szafce. Cieszę się, że teraz mam gdzie wyeksponować kilka z nich. Otwarta pozostaje kwestia talerzy, które postawione będą na górnej półce, w specjalnie do tego celu wyfrezowanym rowku i oparte o ścianę. Ale to już bez stresu. Talerzak jest tak piękny, że może wisieć nawet pusty, a i tak zachwyca.


A teraz jak zwykle trochę kosztów:
W czasie moich poszukiwań w internecie, za prosty w kształcie, dębowy talerzak trzeba było zapłacić od 60 do 200 zł. Często do gruntownego remontu. Za talerzak w formie już raczej wiszącej witryny niż zwykłej półki nawet 400-600 zł. Ja swój mebelek wylicytowałam za 125 zł więc nie najgorzej, zwłaszcza, że był nowy, stylizowany na stary i nie wymagał żadnego wkładu pracy z mojej strony. Ostatnio sporo czasu spędzałam ze szlifierką w ręku więc chwilowa przerwa jest mile widziana. Zwłaszcza, że jest tyle rzeczy do zrobienia, gdy chcemy tanio urządzić dom!


2 komentarze:

  1. Cudna półka, a haczyki niesamowite :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Też uważam, że trafiłam na piękny przedmiot :)

      Usuń